Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

Δια Βίου Μάθηση

e-mail που λάβαμε



“ Δια Βίου Μάθηση ”
Εισήγηση του Βασίλη Ζιώβα, Περιφερειακού Συμβούλου της « Λαϊκής Συσπείρωσης στη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΗΠΕΙΡΟΥ
« Όταν μιλάμε για την “ Δια Βίου Μάθηση” ουσιαστικά μιλάμε για τον κατακερματισμό της έννοιας της μόρφωσης, την αναγόρευση σε “ μάθηση ” κάθε απίθανης δραστηριότητας και ενασχόλησης που μπορεί να έχει κανείς .
Πάνω απ’ όλα όμως πρόκειται για συγκάλυψη της ανεργίας και ετοιμασία του εργατικού δυναμικού να κυνηγάει διαρκώς “μαθήσεις” και “καταρτίσεις” για να μπορέσει να επιβιώσει. Λες και είναι ατομική ευθύνη του εργαζομένου η αμορφωσιά που προσφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα ή η ανεργία. »
Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων ο Βασίλης Ζιώβας, εισηγητής της « Λαϊκής Συσπείρωσης», στην συνεδρίαση του Περιφερειακού συμβουλίου με θέμα τη «Δια Βίου Μάθηση» και υπογράμμισε ότι : « Με την πολιτική της λεγόμενης Δια Βίου Μάθησης» η Ευρωπαϊκή Ένωση ( Ε.Ε) και οι Ελληνικές κυβερνήσεις ΑΠΟΣΥΝΔΕΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ τους Τίτλους Σπουδών από το όποιο επάγγελμα. Οδηγούν σε κυνήγι…δεξιοτήτων!!!. Οδηγούν σε εξατομικευμένη σχέση εργασίας και παράλληλα επιδιώκουν να παρέμβουν στις συνειδήσεις κυρίως νέων, για να τα αποδεχτούν όλα αυτά ως ευκαιρίες και ως …πρόοδο!!!
Εμείς το λέμε ξεκάθαρα: Οι προσπάθειες «εκθειασμού» της Δια Βίου Μάθησης γίνεται από εκείνες τις πολιτικές δυνάμεις που στηρίζουν την …οικονομία της αγοράς και γίνεται προκειμένου να αποτελέσει ένα από τα αντίβαρα στα αδιέξοδα που δημιουργεί ο καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής. Αδιέξοδα που εκφράζονται ποικιλοτρόπως κυρίως με την ανεργία που …λιανίζει κόκαλα!!!.
Αξίζει επίσης να υπογραμμίσουμε το γεγονός ότι η Δια Βίου Μάθηση βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με τη ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ των ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ.
Επιπλέον αποτελεί ΜΥΘΟ το επιχείρημα ΟΤΙ πρόκειται για προσπάθεια «άμβλυνσης των ανισοτήτων στην εκπαίδευση» ή προσπάθεια αντιμετώπισης των «αποκλεισμών» στην εκπαίδευση ή προσπάθεια να δοθεί μια «κοινωνική ευκαιρία στη ζωή ενός ανθρώπου», όπως ευαγγελίζεται η Ε,Ε και παπαγαλίζουν οι παρατρεχάμενοί της. Κι αυτό ΓΙΑΤΙ ΣΗΜΕΡΑ, εντονότερα από ποτέ άλλοτε προωθούνται ολοένα και περισσότερα μέτρα που εντείνουν τον «αποκλεισμό» χιλιάδων παιδιών της Εργατικής Τάξης από την Εκπαίδευση.
Η Παιδεία έχει ιδιωτικοποιηθεί σ’ όλες τις βαθμίδες. Τί να πρωτοπληρώσει ο δύσμοιρος γονέας; Φροντιστήρια; Ενοίκια; Διατροφή; Δίδακτρα μεταπτυχιακών;….Τί;;;
Η πραγματικότητα είναι ότι ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΕΡΓΑΤΕΣ με ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ. Διότι η γνώση είναι ΔΥΝΑΜΗ, δύναμη που μπορεί να εκφραστεί ταξικά, διεκδικητικά, με αγώνες.
Όποιος γνωρίζει τη δύναμή του και αντιλαμβάνεται την αδικία του σημερινού δρόμου ανάπτυξης και την αναδεικνύει μετατρέποντάς την σε ΑΓΩΝΑ ΤΑΞΙΚΟ, είναι εχθρός του συστήματος και το σύστημα αυτό προσπαθεί να εξοντώσει τους εχθρούς του από τη γέννησή τους. Προσπαθεί να δημιουργήσει μια ΝΕΑ ΒΑΡΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ που όχι μόνο δε θα γνωρίζει τα δικαιώματά της, αλλά και που επί της ουσίας δεν θα έχει .
Από όλα τα παραπάνω γίνεται ολοφάνερο ότι ο τίτλος του σημερινού θέματος έπρεπε να είναι ο εξής:
« Δια Βίου Μάθηση: Μύθοι και πραγματικότητα»
Επιπλέον ο ΜΠΡΕΧΤ με το ποίημά του Εγκώμιο στη μάθηση εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο την …δια βίου μάθηση και την Ταξικότητα της Γνώσης: Μάθαινε και τ' απλούστερα! Γι' αυτούς
που ο καιρός τους ήρθε
ποτέ δεν είναι πολύ αργά!
Μάθαινε το αβγ, δε σε φτάνει, μα συ
να το μαθαίνεις! Μη σου κακοφανεί!
Ξεκίνα! Πρέπει όλα να τα ξέρεις!
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία.
Μάθαινε, άνθρωπε στο άσυλο!
Μάθαινε, άνθρωπε στη φυλακή!
Μάθαινε, γυναίκα στην κουζίνα!
Μάθαινε, εξηντάχρονε!
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία.
Ψάξε για σχολείο, άστεγε!
Προμηθεύσου γνώση, παγωμένε!
Πεινασμένε, άρπαξε το βιβλίο: είν' ένα όπλο.
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία.
Μην ντρέπεσαι να ρωτήσεις, Σύντροφε!
Μην αφεθείς να πείθεσαι
μάθε να βλέπεις συ ο ίδιος!
Ό,τι δεν ξέρεις ο ίδιος
καθόλου δεν το ξέρεις.
Έλεγξε το λογαριασμό
εσύ Θα τον πληρώσεις.
Ψάξε με τα δάχτυλα κάθε σημάδι
Ρώτα: πώς βρέθηκε αυτό εδώ.
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία.
Βασίλης ΖΙΩΒΑΣ ΗΠΕΙΡΟΣ 20 . 12 . 2011